Konditsioneersüsteemi hooldus ja parandamine
Aastast 2006 oleme parandanud kõiksuguste autode, busside, veokite ja majapidamistehnika konditsioneere. Meil on rikkalik kogemus vastavate seadmete kontrollimisel ja hooldamisel, nendega seotud probleemide tuvastamisel ning kõrvaldamisel. Ka meie enda seadmeid hooldatakse ja kontrollitakse pidevalt spetsialistide poolt.
R134A gaasiga süsteemid teenuse pakkumiseks kulub kuni tund, koos gaasi lisamisega, algab teenuse hind auto kohta 70€ kuni 800g gaasi, suuremates süsteemides lisandub +10€ iga 150g eest
R1234YF Uuem süüstemidel teenuse pakkumiseks kulub kuni tund, koos gaasi lisamisega, algab teenuse hind auto kohta 110€ kuni 500g gaasi, suuremates süsteemides lisandub +20€ iga 100g eest
Kuna süsteem toimib ainult siis, kui selles on gaas, siis algab hooldusprotsess alati süsteemi täielikust hooldamisest.
Näpunäited meie ekspertidelt
- Me soovitame konditsioneeri täieliku hoolduse viia läbi kord kahe aasta jooksul. Hoolduse ajal imetakse kõik süsteemis leiduv sellest välja, võimaliku vaakumi tõttu imetakse välja esineda võiv niiskus ja õhus leiduvad osakesed. Niiskus hakkab alumiiniumsüsteemi seestpoolt korrodeerima, seepärast kontrollib seesama test seda, kui pingul süsteem on ning kas õhku lekkib süsteemist välja. Seejärel lisatakse süsteemi uus kompressoriõli, sellele lisatakse ultravioletne värvaine, mis aitab tulevikus tuvastada lekkeid. Vaakumi all olev süsteem täidetakse õiges koguses autotootja poolt näidustatud gaasiga. Seejärel kontrollitakse kõigi õhukonditsioneeri sõlmede tööd. Kui esineb leke või tõrge, siis arvutatakse välja tõrke kõrvaldamise hind ja sellest antakse kliendile teada, klient peab sellisel juhul tasuma ainult kontrolli teostamise eest.
- Talvistes tingimustes soovitame teil jätta konditsioneer tööle, sest nii nagu kõik muud auto süsteemid, siis ka see korrodeerub ja oksüdeerub, kui seda mitte kasutada.
- Töötav konditsioneer muudab hingamise lihtsamaks ja autos on nii mugavam olla, samuti aitab see vältida akende kattumist uduga.
- Me soovitame teil aegsasti vahetada salongifiltrit, rohkema teabe saamiseks tutvuge auto hooldamise peatükiga.
- Me soovitame teil auto sees temperatuuri mitte viia kõige madalamale tasemele kui väljas on väga kuum ilm, sest võite nii saada kuumarabanduse või jääda haigeks.
- Me soovitame hoida aknad suletud ajal, kui õhukonditsioneer töötab, sest automaatses režiimis hakkab see salongi puhuma külma õhku – nii võite tuuletõmbuses haigeks jääda.
- Me soovitame otse oma kehaosadele külma õhku mitte suunata, mõistlikum on jahutada auto salongi.
Mida me ei soovita teha
Rangelt on keelatud süsteemi lisada gaasi ilma vastavate hooldustöödeta, sest süsteemis peab alati olema kindel kogus gaasi. Süsteemis olev gaasi kogus on võimalik kindlaks määrata aga ainult nii, et süsteemis olev gaas imatakse silindrisse, kus seda spetsiaalselt kalibreeritud kaaluga kaalutakse.
Ventiili-täiteklapile vajutamine võib seda kahjustada, sellisel juhul pääseb kogu süsteemis leiduv gaas välja ja süsteemis olev gaas satub kõrgsurve alla. Mõned uudishimulikud kliendid võivad soovida kontrollida, kas süsteemis on gaasi ning selleks vajutada gaasitäiteventiilile. Seal mõningast survet täheldades ei tasu kahelda selles, et süsteem on surve all, sest gaas on süsteemis kokkusurutud olekus kõrge surve all.