Autohooldus - Autoremont

Autohooldus - Autoremont

Aastahooldus

Arvestame iga auto läbisõidu alusel individuaalselt välja, millised hooldustööd on tootja autoga seoses mingil ajahetkel ette näinud.

Olukorrad, kus on tarvis läbi viia aastahooldus:

  • Auto läbisõit on ületanud kindla näitaja või on tarvis teostada iga-aastane ülevaatus.
  • Auto hooldusnäidik süttib armatuurlaual.
  • Olete ostnud kasutatud auto, kuid ei ole kindel, millal viimane hooldus läbi viidi.
  • Soovite tõsta mootori eluiga.
  • Valmistumine pikemaks autosõiduks.

Hooldustööde teostamise ajal kontrollime muuhulgas järgnevat:

  • Vedrustus, pidurisüsteem, väljalaskesüsteem jne, rohkem teavet on võimalik leida vedrustuse testimise peatükist.
  • Tehniliste vedelike leke (visuaalne ülevaatus).
  • Klaasipuhastussüsteem.
  • Jahutusvedeliku külmumistemperatuur.
  • Esitulede pirnid / vajadusel vahetame need välja.
  • Pidurivedeliku niiskussisaldus.

Tasu eest võime teostada ka järgnevaid töid:

  • Tulekustuti kontroll, 5€
  • Pidurite puhastamine ja hooldus, 1 töötund
  • Esitulede reguleerimine, 20€
  • Õlikontroll ülekandesüsteemis, roolivõimus, käigukastis, diferentsiaalis (tunnipõhine töötasu)
  • Elektroonikasüsteemide ajudes vigade tuvastamine ja nende kustutamine, 25€

Auto kohaseks toimimiseks on tarvilik teostada aastahooldustöid. Hooldusprotseduuride teostamise kord on kirja pandud auto kasutusjuhendis, hooldusraamatus ja samuti on võimalik vastav teave kätte saada auto volitatud edasimüüjalt. Sellest hoolimata soovitame autoga seotud hooldustöid teostada tihemini, kui vastavad dokumendid ette näevad, s.o. iga 10 000 – 15 000 km tagant. Mida pikem on auto läbisõit, seda enam kaotavad autos leiduvad õlid oma omadusi, mootoriosad kuluvad ja mootori eluiga lüheneb. Selle tulemusena on võimalik, et mootori parandamiseks võib kuluda väga suur summa. Ärge kartke teostada õlivahetust tihemini, sellega säästate oma mootorit.

Hooldustööde teostamise intervall peaaegu kõigi sõidukite jaoks: 

  • Iga 10-15 000 km (väike hooldus) - mootoriõli ja õlifiltri vahetus, vähemalt kord aastas, k.a. siis kui autot ei ole kasutatud.
  • Iga 30 000 km – lisaks väikesele hooldusele tuleb välja vahetada salongifilter, mootori õhufitler ja kütusefilter.
  • Iga 45 000 km – väike hooldus.
  • Iga 60 000 km (sh 30 000 km tagant teostatav hooldus) – lisaks 30 000 km tagant teostatavale hooldusele tuleb automaatkäigukastis vahetada õli koos filtriga (ka siis, kui tootja sõnutsi on käigukastis õli, mis peab vastu käigukasti kasutusea lõpuni).
  • Bensiinimootori korral:
  • Vahetada välja süüteküünlad, läbi pesta gaasisiiber(drosselklapp), kontrollida ja reguleerida klappide seadistust (kehtib isegi uusimate automudelite, kuid mitte kõigi automarkide kohta).
  • Diiselmootori korral: 
  • Kontrollida  eelsüüte küünalde süsteemi tööd, eelistatult vahetage see välja, et vältida probleeme mootori käivitumisega talvistes tingimustes.
  • Iga 75 000 km – väike hooldus.
  • Iga 90 000 km (sh iga 30 000 km tagant teostatav hooldus) – lisaks tuleb välja vahetada õli manuaalkäigukastis, ülekandesüsteemis ja diferentsiaalis.
  • Kord kahe aasta jooksul või iga 30 000 km tagant (suure läbisõidu korral) tuleb välja vahetada piduriõli.
  • Kord viie aasta jooksul või iga 90 000 km tagant (suure läbisõidu korral) tuleb välja vahetada jahutusvedelik.
  • Maasturite puhul, millel on liidesed kardaanide, ristidele, kuulliigendite jms määrimiseks, soovitame vastavaid määrdeid vahetada iga 5000 kuni 15 000 km järel, sõltuvalt auto kasutamise viisist.
  • Roolivõimu vedelikku tuleb vahetada iga 60 000 km tagant.

Natuke filtritest – tegemist tundub tühise asjaga, kuid igal mündil on kaks poolt. 

Õlifilter filtreerib autos õli selleks, et mootorisse pääseks tahketest osadest puhas õli, mis ei kahjustaks mootorit. Filtri ummistumisel ei pääse õli enam mootorisse, selle tagajärjel tekib mootoris õlipuudus ja mootori osad hakkavad kuluma, mis toob kaasa nende samade osade kinnikiilumise.

 


Õhufilter filtreerib mootorisse pääsevat õhku. Olukorras, kus mootorisse ei pääse puhast õhku, hakkavad mootori aju muutma kütusesegu – see toob kaasa suurema kütusetarbimise ja samuti hakatakse mootorisse imama rohkem õhku, mis pärineb karteri ventilatsioonist. Mittetoimiva karteriklapi korral hakkab mootorisse pääsema õli mootorist, mis hakkab mootorit ja väljalaskesüsteemi kiiremini hävitama. Musta õhu tõttu võib tõrkuma hakata ka õhumõõtur – kõik kirjeldatud tõrked tähendavad aga rahalisi lisakulutusi.




Kütusefilter filtreerib mootorisse kütusepaagist jõudvat kütust. Kütusepumpadele avaldatav koormus suureneb filtri mustemaks muutumisega – see toob kaasa kasutusea   lühenemise. Juhul, kui mustus või liiv pääseb filtrist läbi, siis kahjustab see kohe kütusepihusteid või mootori kütusepumpa.




 Salongifilter filtreerib salongi pääsevat õhku. Seda õhku hingavad autos istujad sisse. Aja jooksul võivad sellesse filtrisse koguneda tolm, puulehed, niiskus. Kogu kogunev materjal võib minna hallitama, tekkivad mikroobid aga pääsevad salongi. Koormuse suurenedes tõuseb sisemistele ventilaatoritele avaldatav koormus, mis vähendab nende kasutusiga. Lehtede kukkumisel ventilaatorisse, aga esineb tuleoht või ka oht selleks, et mootor kinni jookseb, see võib kaasa tuua ülekuumenemise ja tulekahju salongis.

Esitage päring koheselt ja saage sobiva pakkumise!